Желание и любов


Често съм се чудел къде свършва желанието и къде започва любовта. Връзка започва по различен начин. Понякога от просто приятелство, понякога от леко харесване, понякога от чисто привличане. За да разбера това разделям нещата на фази.

Първа фаза – засечката, поглеждаш някого и си казваш колко е симпатичен, веднага разбираш че вниманието ти се е спряло на него. Не искаш да се издадеш, но се издаваш. Усмихваш се несъзнателно, дори се пооправяш – също несъзнателно, с две думи нещо не си много обикновен в действията си, нито в думите си, друг път би изругал без притеснение, но този път тези думи не ти излизат от устата, запитваш се защо се правиш на такъв какъвто не си, но не можеш да бъдеш себе си в този момент, не че не искаш просто не можеш. Той или тя те забелязва, подсъзнателно разпознава сигналите и също така подсъзнателно отговаря на тях, не че веднага те е харесал но е разбрал че е обект на нечие внимание и се е поласкал, за да е сигурен в това трябва да провери и все така неосъзнато отправя свои сигнали за да види дали ще реагираш на тях. Скоро безобидното взаимно внимание се превръща в интерес, просто ти става интересно. Какъв е човека, кой е и проучваш внимателно от разстояние. Самия интерес сам по себе си вече те въвлича във Втора фаза – флиртът.

Двамата сте от два различни пола – единия мъж, другия жена. Очевидно е че сте си привлекли вниманието, по-лошото е че се проявил интерес към личността, общата картинка е доста обещаваща, но за нещо по-интересно е още много, много рано, затова се преминава бавно и много внимателно към общуването. Ах, общуването – лесно или трудно, но разкриващо, много разкриващо. То е като стрийптиз на душата, дори от малко думи разбираш много, много за това дали харесваш човека или не и ако установите, че се харесвате неусетно се усещате в трета фаза – желанието. Природа, какво да се прави.

Третата фаза е смущаваща и объркваща, тя самата сякаш има хиляди фази в себе си, желание за приятелство, желание за целувка, желание за взаимно споделяне на интереси, желание за секс, желание за любов, кой знае ако се напъна още колко желания мога да измисля, за които сега не се сещам. Все едно, влезе ли се в трета фаза те очакват интересни неща и хиляди въпроси. Сам не разбираш какво става, нито пък какво точно желаеш, още пък по-малко колко силно го желаеш, с две думи имаш проблем. Ти си мъж или жена – отсреща противоположния пол с всичките си противоположности. До тук имаме все неща които според мен са си съвсем несъзнателни, случват ти се без да можеш да ги контролираш, озоваваш се неусетно във фазата в която разума трябва да се намеси, защото човекът има злата участ да разполага с интелект, който да мине през сито емоциите и да си каже тежката дума. Но в един момент разума се оказва неспособен да разграничи къде свършва желанието и започва любовта, която би трябвало да е следващата фаза, но по някакви причини има някаква част от нея и в третата фаза. Любовта все пак е на върха на веригата и има високата чест да бъде кралицата в отношенията мъж – жена. Тази неспособност на разума създава много проблеми на хората, защото поради някаква грешка в системата любовта не може да си царства на спокойствие, докато не бъде разграничена от желанието. Аз като един анализатор търсещ непрекъснато отговори не мога да не се запитам какво точно наричаме любов.

Любов значи…Хм… Да помисля…Любов според мен е да мислиш за някого повече отколкото за себе си, да пожертваш себе си заради него, да не се питаш дали те разбира, а да се питаш дали ти го разбираш, да бдиш над него, да се лишаваш заради него, все неща от този род. Изпитвали ли сме такава любов? Аз да. Към сина ми. Ядосва ме понякога, но аз му прощавам, нагрубява ме в яда си, но аз не се засягам, иска до безкрайност от мен и аз се огъвам понякога, а знам че не бива, твърд съм разбира се, за негово добро е, но не съм безмилостен. Страда ли – страдам и аз, щастлив ли е – щастлив съм и аз. Няма ли го – липсва ми, това е любов…

А дали има такава любов между мъж и жена? Трябва да пробваме! Май, май четвърта фаза е трудно достижима и затова може би любовта се е снижила към трета. Жалко, един крал не бива да се понижава в чин, това е унизително, но какво да се прави налага се. Е, това е моето скромно мнение, любовта от четвърта фаза не би трябвало да има връзка с тази от трета. Тя е по-възвишена, дори платоническа, няма материя и тяло, няма пол, няма нищо друго освен чистота, тя е кралицата, най-високото от всяко чувство, което познаваме.

Вашият коментар

